SOP - Asana

Asana

Dette er et prosjektstyringsverktøy som brukes slik at alle har en oversikt over hva som skjer i bedriften på kryss og tvers. 

Hvordan vi organiserer det

  • Man oppretter "Prosjekt" og legger til medlemmer i dette prosjektet. Et eksempel på dette kan være "lag-selv-kits" og "bygging st. hanshaugen"
  • Her legger man inn tasks. Dette er "to dos" som kan delegeres til forskjellige medlemmer - prøv å ikke deleger for mye uten at man har snakket om det på forhånd. Men man kan bruke dette til å "brain dumpe" for å så legge det på ansvarspersoner når man har snakket sammen
  • Man kan legge due date på alt
  • Man kan også kommentere, diskutere og legge til vedlegg på hver task.
  • Når man har fullført det er det bare å krysse av så arkiveres den

Diverse

  • Man kan også legge inn private Todo`s rett i sin egen inbox som ikke vises i teamet - slik at man har en plass for å brain dumpe saker man kommer over
  • Asana har en app som er veldig bra. Last den ned!:)

Mål

  • At alle har en "feel" på hva som foregår på kryss og tvers
  • At man jobber mer "individuelt", men samtidig kan inkludere, kommunisere og holde hverandre oppdatert uten å måtte ta et møte på det

Mer om Asana